Якісний і сучасний зарядний пристрій здатний позбавити вас від зайвого клопоту і продовжити ресурс акумуляторної батареї, що збереже ваші нерви та грошові знаки.
Якщо у виборі зарядного пристрою для побутової техніки все зрозуміло – треба використовувати або штатне, або рекомендоване виробником даного пристрою, то із зарядним пристроєм для автомобільного акумулятора не все так однозначно.
І відразу скажу про всюдисущі китайські вироби. Треба дуже обережно ставитись до імпортних ЗП, т.к. є велика ймовірність, що вони китайські та не відповідають жодним нормам. Працювати ці зарядні пристрої, можливо, і будуть, але про будь-яку оптимальність режиму заряду та безпеки не може йтися.
Добре, що вітчизняна промисловість у цьому сегменті може запропонувати гідні пристрої.
Вибирати зарядний пристрій рекомендується з деяким запасом по струму.
По-перше, йому буде простіше, воно не працюватиме на межі. По-друге, у разі зміни обстановки, ви зможете зарядити акумуляторну батарею більшої ємності з тим самим успіхом.
Але ж починати свій вибір треба, як істинному бюрократу, з прочитання папірця – інструкції. У ній ви повинні прочитати основні характеристики, відповідність вимогам пожежної та електробезпеки, правила експлуатації, а також, що важливо, реквізити виробника.
Уникайте кооперативів!
Вибирати слід автоматичні ЗП, які забезпечують заряд за комбінованим методом. Органів керування на такому зарядному пристрої небагато. Як правило, тільки один – потенціометр, який задає початковий струм заряду. Індикацію цього струму вибираємо на свій смак та гаманець. Є індикація приладом, дискретна на світлодіодах. Остання менш точна, але дешевша, хоча цього цілком достатньо.
Розрізняють два типи зарядних пристроїв для автомобільних акумуляторів: зарядно-передпускові та зарядно-пускові.
Зарядно-передпускові забезпечують заряд та підзаряд АБ. Мають досить тонкі вивідні дроти та малий робочий струм (малу потужність), достатній лише для заряду. Але такі пристрої зазвичай допускають підключення зарядного пристрою до клем АБ, не від’єднуючи останніх від бортової мережі автомобіля, що дуже зручно особливо в іномарках з автоматичною коробкою передач, де не можна знеструмлювати мережу.
Зарядно-пускові можуть працювати у двох режимах: у режимі автоматизованого заряду та віддачі максимального струму у пусковому режимі. Задля реалізації цих режимів встановлено виборець режимів. Природно, вивідні дроти значно товщі, ніж у перших ЗУ, але й вартість пропорційна товщині дротів. А ось з цими зарядними пристроями рекомендується бути уважніше: слід побоюватися підключення, не знімаючи клем з акумулятора – можна спалити електроніку!
Таким чином, обидва типи зарядних пристроїв можна застосовувати для акумуляторів вітчизняних та іноземних автомобілів, але зарядно-пускові слід використовувати тільки при відключенні бортмережі, якщо це допускає така. В іншому процес заряду не відрізняється.
А навіщо взагалі купувати ЗУ, є генератор? Насправді він є і повинен заряджати АБ, але до певного періоду. Коли навантаження бортмережі зростає, а потужності генератора вже не вистачає, тоді починає допомагати акумулятор. Чим більше нестача потужності генератора, тим більша допомога акумулятора. Все це веде до розряду акумуляторної батареї і, отже, необхідності її заряду. Генератор не може заповнити глибокий розряд АБ, тому потрібен заряд від стороннього зарядного пристрою. Така сама потреба виникає при забудькуватості автовласника, коли АБ розряджається залишеними на ніч габаритами.
Ось зарядний пристрій придбано, а що далі? А далі його можна використовувати. Але перед використанням необхідно уважно вивчити документ №1 – інструкцію з експлуатації. При її дотриманні ви збережете працездатність як самого зарядного пристрою, так і акумулятора.
Необхідно пам’ятати, що тандем ЗУ-АБ є системою двостороннього харчування. Це змушує вас уникати замикань на будь-якій ділянці ланцюга.
Якісний і сучасний зарядний пристрій здатний позбавити вас від зайвого клопоту і продовжити ресурс акумуляторної батареї, що збереже ваші нерви та грошові знаки.